تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷
مدرس محسن محمد
در صورت تمایل پیش از شنیدن فایل صوتی اصلی نکات آن را در دو فایل کوتاه ۱ و ۲ بشنوید
این نکته شیرین را در جان بنشان ای جان
عاقبت بین است عقل از خاصیّت / نَفس باشد کو نبیند عاقبت
چونکه مَلعون خواند ناقص را رسول / بود در تأویل، نُقصانِ عقول
زآنکه ناقص تن، بُوَد مَرحومِ رَحم / نیست بر مرحومِ لایق، لَعن و زَخم
نقصِ عقل است آنکه بَدرنجوری است / موجبِ لعنت سزایِ دوری است
زآنکه تکمیلِ خِردها دور نیست / لیک، تکمیلِ بدن مقدور نیست
کفر و فرعونیِّ هر گبرِ بعید / جمله از نُقصانِ عقل آمد پدید
بهرِ نقصانِ بدن آمد فَرَج / در نُبی که ما عَلَیالأعمی حَرَج
برق، آفِل باشد و، بس بیوفا / آفل از باقی ندانی، بی صفا
برق خندد، بر که میخندد؟ بگو / بر کسی که دل نهد بر نورِ او
نورهایِ چرخ ببریده پَی است / آن چو لا شرقی و لا غربی کی است؟
برق را خو یَخطَفُ اَلابصار دان / نورِ باقی را همه اَنصار دان
بر کفِ دریا فَرَس، را راندن / نامهای در نورِ برقی خواندن
از حریصی عاقبت نادیدن است / بر دل و بر عقلِ خود خندیدن است
عاقبت بین است عقل از خاصیّت / نَفس باشد کو نبیند عاقبت
1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید
بسیار عالی بود